Acne, weg ermee: kies voor een laserbehandeling

Pukkels, puisten en de littekens die ze achterlaten zorgen voor onzekerheid. Kies vanaf vandaag voor een egalere huid. In een aantal behandelingen stimuleert Premium Laser Clinic de bindweefselcellen. Zij maken nieuw collageen aan en zo worden de acnelittekens minder diep. De talgklieren warmen op, zodat de talgproductie vermindert. In tegenstelling tot scrubs en crèmes pakt de laser het probleem dus op diepere laag aan. Pijnvrij ben jij van je puistjesprobleem af.

Wat is acne?
Acne is een huidaandoening die in verschillende vormen kan verschijnen. De allerbekendste zijn mee-eters, puistjes, rode bultjes en onderhuidse ontstekingen. Acne komt vooral voor in het gezicht, op de borst, nek, rug en schouders. Daar zitten namelijk veel talgklieren.. Talg houdt de huid soepel en weert bacteriën, maar een te hoge talgproductie veroorzaakt acne.

Niet krabben, maar laseren

Acne heeft vaak een hormonale oorzaak. Daarom hebben juist pubers er veel last van. Hoor je het jouw moeder weer zeggen? “Niet krabben, dan gaan ze vanzelf weg.” Goedbedoeld advies, maar acne en de vervelende littekens die daarop kunnen volgen, zijn niet altijd te voorkomen. Je kunt de gevolgen wel aanpakken. Tijdens een intakegesprek bepalen we samen met jou hoeveel behandelingen je nodig hebt om de talgproductie een halt toe te roepen en littekens onopvallender te maken.

De voordelen van puisten verwijderen met een laserbehandeling

• Puisten worden pijnvrij gelaserd met een ingebouwd huidverkoelingssysteem
  • Na een paar behandelingen van ongeveer 30 minuten wordt jouw huid egaler
  • De talgproductie wordt blijvend verminderd
  • Littekens verminderen of verdwijnen
  • In sommige gevallen worden acnebehandelingen vergoed door jouw zorgverzekering

In een gratis intakegesprek bespreken we samen een behandelplan en checken we wat de zorgverzekering vergoedt. Als IC-verpleegkundige ontdek ik snel de juiste behandeling voor jouw huid.